Kajsa svarar!




Svar: Jag har nog inget knep direkt. Jag duschade håret varenda dag, använde ingen hårinpackning eller något. Plattade håret varenda dag, dock inte längst ner på håret. När jag färgade brunt så tyckte jag att det började växa mycket bättre, men det kan ju vara inbillning. Sen när jag ville ändra hårfärg (alltså en annan brunfärg) sparade jag underhåret för att det inte skulle bli nött. När jag färgade utväxten på överhåret färgade jag inte utväxten i underhåret utan lät det växa, så det var ju en dm utväxt där hela tiden haha. Men nu när jag färgat ljust hår igen tänkte jag behålla underhåret, men såg förjävligt ut så gjorde det ljusare vilket ledde till att det blivit mycket, mycket risigt. Därför var jag tvungen att klippa av ett par centimeter. Nu använder jag även hårinpackning, låter håret torka av sig själv. Jag duschar inte håret varje dag och jag har något medel i håret efter jag duschat, endast för det blev rätt slitet då jag färgade. Nu ska jag låta håret vila ett tag.

Om jag toppar ofta? Nej kan jag inte påstå :) Jag klipper mitt eget hår, som jag gjort senaste två åren. När luggen vuxit och blivit för lång så brukar jag klippa hela håret och det kan ju bli var 4de/5de månad. Nu blev det långt svar.


Förra skolavslutningen var det inte risigt allt, det rent glänste ju i solen ;)



Kommentarer
Postat av: same

thank you! :) du har jäkligt fint hår, som du nog har fått höra ofta.

2011-02-10 @ 21:03:21
Postat av: kajsa

tacktack! =) nja, det är faktiskt inte så ofta jag får höra det, haha.

2011-02-12 @ 12:06:11
URL: http://kkajsaaman.blogg.se/
Postat av: Amanda

tack,jag fick veta allt jag ville :)

2011-02-20 @ 10:05:40
URL: http://amandaajonssonn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0